torsdag 16 januari 2014

Alldeles för länge sedan jag skrev.

Det har onekligen hänt en hel del sedan jag skrev sist och jag kan omöjligt skriva om allt här. Men först och främst blev jag och maken magsjuka över jul (BLÄ!) vilket gjorde att vi fick skjuta upp vår resa till min mamma i Småland några dagar. Var riktigt trist! Hailey fick i alla fall massor av fina julklappar från alla håll och vi vet knappt hur vi ska få plats med allt i lägenheten. 

 Nu har hon hunnit bli 6 månader (i söndags) och utvecklas som sig bör i rasande tempo. Till exempel sitter hon väldigt bra och har gjort så i över en månad nu. Vid 5 månader kunde hon även stå stadigt vid kusinernas "aktivitetsbord" som var i optimal höjd för henne, även om vi givetvis fick utföra lite "spotting" . En liten tand (vänster fram, nedre käken) dök upp för snart 2 veckor sedan. Att åla går väl sådär, hon tar sig mest baklänges för tillfället. I själva verket tror jag inte hon tycker det är så särskilt intressant eller roligt men fortsätter givetvis att ge henne en hel del golvtid för utvecklingens skull. Om inte annat börjar hon väl krypa rätt som det är! Hon kämpar för att effektivt rulla från rygg till mage, vilket hon klarar av i sängen och soffan men bara näääästan på golvet. 
Något hon tycker är VÄLDIGT kul är att kuta runt i gåstolen som hon haft nu i ca en vecka. Hon vill ju stå nästan jämt och varken hon eller vi var särskilt nöjda med att behöva hålla henne upprätt jämt och då blev det en gåstol, även om jag tidigare varit lite skeptisk till konceptet. Vi gjorde helt enkelt en bedömning baserad på hur HON är. Idag hämtade hon Bobbys väska i hallen med hjälp av gåstolen och lyckades få fast den på en spak i stolens lekbord, sen kom hon släpandes på den. Det såg vansinnigt roligt ut och hon var dö-nöjd över att hon lyckats med detta!

Har även film på detta men det går inte att ladda upp via telefonen så jag får återkomma med det! 

Sist men inte minst har vi nu ansökt om förskoleplats till henne vilket känns LÄSKIGT! Snälla, stoppa tiden!

/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar