fredag 29 november 2013

Små ting, Black Friday och julklappar från Amazon.

Ibland blir man glad av små saker och gester. Paketet från Amazon, innehållande Haileys och kusinernas julklappar hade kommit till Posten i onsdags men maken sa inget för han ville överraska mig och plockade upp det på hemvägen igår. Han vet att jag älskar när paket kommer, även om det är saker jag ska ge bort. Det var så enkelt men fint gjort på något vis tycker jag =).




Hailey är ju fortfarande så liten men vi ville i alla fall ge henne ett par julklappar från oss. Jag har alltid älskat att ge, ända sedan jag var barn (ett av mina trevligare drag enligt mor och far) och nu känns det extra speciellt att få köpa lite julklappar till min egen dotter. Det är överhuvudtaget så obeskrivligt välsignat att få fira jul som en familj. Hjälp, vad jag älskar vår lilla familj!
Angående Haileys klappar från oss, har jag fastnat för märket Lamaze som är väldigt dyrt i Sverige men betydligt billigare på Amazon. Dessutom fyndade jag ytterligare en sak där igår som inte har kommit än då det var en Black Friday deal. Jag är verkligen en fyndnörd utöver det vanliga och har gjort det till sport att hitta grejer till specialpris, både begagnade och nya!


Den här musikelefanten (som tydligen heter Eddie) var en Black Friday deal och jag ville ha den från början men tyckte den trots allt var lite dyr och nu är jag glad att jag väntade ytterligare några dagar!



Eldflugan Freddie tyckte jag var så charmig och dessutom går han att fästa med länk i bl a barnvagnen. Liksom elefanten är denna ganska stor och därför passar det utmärkt att vänta till jul med att introducera den tycker jag.  Lamaze koncept, med massa färger, olika material och "hands on" approach, tilltalar mig verkligen och jag hoppas att leksakerna blir en hit. Man vet ju aldrig med barn men min mamma har påpekat att dottern över lag verkar är mer fascinerad över SAKER, om det så är en soffkudde, än vad jag själv var som bebis. 



Hailey fick även en skoj leksak redan nu, som jag hade velat ha till henne redan för en månad sedan men inte lyckats hitta till vettigt pris eller i bra utförande. Den här aktivitetsboken är underbar både i färg och övriga avseenden. Bilden gör den inte rättvisa! Dottern älskar just nu allt som prasslar och denna blev därför omedelbart populär. Dessutom kan hon gripa tag i den ordentligt, vilket har varit ett problem med de få leksaker hon redan har. Den här kan hon t o m plocka upp själv från filten hon brukar ligga och leka på.


/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar