söndag 3 november 2013

Det konstanta tvättprojektet!

Jag förstår inte hur vi kan skapa sådana tvättberg i en familj bestående av tre personer! Dottern bidrar på ett minst sagt imponerande vis, inte minst genom att kräka ner mängder av plagg och saker. Det hjälper inte alltid att ha på henne haklapp för det kan flyga åt alla möjliga håll ändå. Tvättade t ex samma kuddfodral tre dagar i rad! Om vi inte haft tvättmaskin och torktumlare i lägenheten vet jag inte vad vi skulle gjort. Och då är jag inte dummare än att jag inser att det trots allt finns familjer bestående av tre personer eller fler som klarar sig, trots att de endast har tillgång till kollektiv tvättstuga. Eller gör de det? Det kanske råder något slags kollektivt tvättkaos bland familjer som bor i hyresrätter? Eller så är merparten av dessa människor helt enkelt bättre än jag på att organisera sitt tvättande. Inte för att jag vet hur jag skulle kunna göra det hela annorlunda eller bättre.




På tal om annat blir Hailey mer och mer "pratig" och vi har väldigt roligt åt henne. Oerhört uttrycksfull liten tjej, måste jag säga! Vinkeln är knas men jag besitter inte tekniska kunskaper nog för att fixa till det.

/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar