torsdag 17 oktober 2013

Confessions of a mama

Trots att jag generellt tycker att det är väldigt mainstream att blogga (missförstå mig inte, det finns oerhört välskrivna och tänkvärda bloggar också) så har jag sedan vår dotter föddes i juli, upplevt en vilja att dokumentera vardagen. Det om något kanske verkar mainstream och trivialt men livet tycks plötsligt rusa förbi i en rasande fart och jag har ibland svårt att stanna upp och liksom bara vara i stunden. Därför har jag bestämt mig för att starta en blogg, som en plats att samla minnen på. Till detta ska tilläggas att jag aldrig någonsin i mitt liv lyckats hålla dagboksskrivande och dylikt igång. Antagligen har jag inte varit tillräckligt intresserad och heller inte särskilt bra på att hålla rutiner då jag som yngre var ganska impulsiv ;). Men nu tror och hoppas jag att viljan ska hålla denna blogg vid liv.

/Jenny

2 kommentarer:

  1. Hej! Valkommen till bloggandet! Det AR verkligen ett jattebra satt att samla minnen, foton i. Dessutom for familj och vanner som bor langt borta och anda kan dela vardagen. Jag alskar ju att fota, sa det ar kul att kunna dela med sig, men da jag inte klipper och klistrar och gor fina fotoalbum (tyvarr...) sa ar bloggen en perfekt bilddagbok for barnen att kunna blicka tillbaka i senare i livet, man kan ju aven skriva ut vissa delar, gora bocker av kategorier eller varfor inte varje ar...Oandliga mojligheter...

    Jag har aldrig haft ambitionen till att gora tankvarda, spannande eller unika inlagg bara for att samla lasare eller annat, bloggen ar mest for min, familjens del, men visst ar det jatteroligt att andra hittat den och kikar in da och da. Kommentarer ar underbart att fa som bekraftelse pa att nagon laser!! :)

    Lagger garna till dig pa min bloggroll, om du inte vill ligga dar, hojta till sa tar jag bort dig.

    Ha det bra, njut av livet som smabarns mamma!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag står gärna kvar på din lista =). Jag förstår precis vad du menar. Har länge tänkt att jag måste ordna allt i fotoalbum men det är så omständligt att framkalla lite åt gången. Räcker med det jag vill rama in och ha framme och då är det bättre att göra såhär precis som du säger! Jag måste dock bli flitigare med att använda riktiga kameran så att det inte bara blir iPhone-bilder. Nu ska jag läsa dina senaste inlägg när Hailey sover ;).

      Radera