måndag 21 oktober 2013

Intensiv helg!

Helgen har varit, precis som rubriken lyder, intensiv! Därav min frånvaro här på bloggen. Tanken är att jag ska blogga i alla fall varannan dag så det ska jag försöka hålla med vissa undantag.
I fredags kväll satt vi på akuten med Hailey som kräkts massa slem och hade fått feber samt kräkts massor igen under kvällen när vi befann oss hos en vän. Vi åkte in för att utesluta att det hade med vaccinationen hon fått 2 dygn tidigare att göra. Hon hade nämligen varit feberfri hela dagen när febern dök upp igen. Hon förbättrades dock avsevärt under tiden vi väntade på läkaren (f ö typiskt enligt läkaren själv) och febern gick ner helt. Utan att gå in på detaljer kan jag i alla fall säga att det under tiden vi var där "dök upp" bevis för att hon faktiskt var lite förstoppad, vilket vi inte ens misstänkt! Läkaren sa att förstoppningen i kombination med en eventuell liten infektion, allmän trötthet samt att vi slarvat lite med magdropparna just den dagen förmodligen var orsaken till att hon reagerat som hon gjort. Oturliga omständigheter i kombination med andra ord! Det är verkligen hemskt när man inte vet vad som är fel med ens barn men man blir väl å andra sidan klokare av de flesta erfarenheter och vi är tacksamma att hon blev bättre så snabbt!

På lördagen stod klippning för mig och maken på schemat, samt ett IKEA-besök. Jag har varit hyfsat desperat efter en klippning och den här gången valde jag att låta håret bli kortare än jag haft det på många år. SÅ skönt dock och jag är mer än nöjd med resultatet. Jag har gått till samma frisör i Malmö sedan 2010. Hon heter Di Yang och driver salongen Hair Therapy. Verkligen en superbegåvad och trevlig frisör! 

I frisörstolen.



Fråga mig inte varför min näsa ser ut som den gör här. Tror det var något på spegeln!

Slutresultatet. Osminkad den dagen men det finns ju viktigare saker att fokusera på här i livet ;).
Innan vi begav oss till salongen plockade jag dock upp de bebiskläder jag nämnde i ett inlägg innan helgen. Här är ett axplock av dessa! 



Närbild på ena favoriten från Classic Disney.

Närbild på nästa favorit, även den från Classic Disney.

Vilken också är dagens outfit =). 




Vi var också lite modiga denna lördag och åkte iväg med bara babyskydd och bärsele men det gick väldigt bra faktiskt. Hon åkte sele på sin pappa och somnade fint där, vaknade sedan lagom till vi stod i kö till kassan och gav oss solskensleenden. Det är såna ögonblick man önskar att man kunde stanna i lite längre!
Det mesta av det som vi köpte på IKEA var små-förvaring då det behövs mer och mer ju fler saker vi samlar på oss till Hailey! Köpte även kuddfodral till våra stora kuddar som jag tänkt ha i sovrummet, men sedan tyckte jag att de passade mycket bättre i soffan i vardagsrummet och då fick det bli så. 

Ena kudden i hörnet av soffan.

Vi har även bestämt oss för vilket vårt nästa soffbord kommer att bli. Just nu har vi två stycken billiga IKEA "Lack" men de kommer vara för vassa i hörnen när Hailey börjar resa sig mot möbler om några månader. Därför kommer vi att byta till ett med rundade hörn och bra förvaringsmöjligheter, nämligen det här:

"Hol" förvaringsbord.

Tror det kommer göra sig väldigt bra och jag säger aldrig nej till mer förvaring!

/Jenny 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar